Plak firmaları dijitallendi!


Promosyona ait CD'ler yok oluyor!

Promosyona ait CD'ler yok oluyor!

Bir İtalyan plak firmasından aldığım dijital paylaşım davetini görünce promosyon konuları hakkında durup bir daha düşündüm. E-postada aynen şöyle yazıyordu: “Zamanlar değişir, teknoloji de öyle ama bunlar çok önemli, ekonomi kötüye gidiyor… Bunlar bizim standart fiziksel promosyon formatımızı bırakma sebeplerimizden sadece bazıları, bu şekilde 6 yıl çalıştık. Umarız çalıştığımız yıllarda olduğu gibi aynı desteği oluşturarak birlikte çalışmaya devam ederiz.”

Bu noktada bir yazar “istemem, biz sadece fiziksel promosyonlarla ilgileniyoruz…” diyorsa ona sırıtmak lazım geliyor. Herhalde bir değişmeyen kendisi kalmıştır. Bu tarz beklentileri olanlar var. Bir yazar hangisini tercih edeceğini elbet bilir. Sanıyorum ki hiç bir kritikçi “lütfen sadece dijital albümlerinizi gönderiniz, cd kabul etmiyoruz” açıklamasını yapmaya gerek duymamıştır. Öyle veya böyle, albüm incelemesi için internet bağlantısı olan her bilgisayar işinizi görebiliyor.

Gözünüzün postacıda olmasına gerek yok, posta kutunuza faturalarınız geldikçe bakabilirsiniz. Kargonuzu açıp baktığınızda heyecan duyamayacaksınız (çoğu zaman kritiği yazdıran bu heyecandır), açtığınız paketten çıkan malzemeleri elinizle tutamayacaksınız (hediyeler, tanıtımlar, anlamlı notlar), gözlerinizle inceleyemeyeceksiniz. Her şeyin internete göre kurgulanması ve kurgulanmaya devam edecek olması öbür yandan düşündürücü bir olay olarak karşımıza çıkıyor.

Bildiklerimizi unutmak her zaman kolay değildir. Gerçek şeylerin yerini yazılımların, indirme hızının almasından bahsediyoruz. İnsanları tekilleştirmek, asosyal kalmalarına yardımcı olmak ya da yalnızlaştırmak ne kadar da kötü değil mi? Bu durumda hangi paylaşımdan bahsediyoruz? İyicene internete gömülmemiz isteniyor. E-postalardan gelen MP3 albüm linklerini tıklayarak mı özgürleşeceğiz yoksa gittikçe sanallaştığımızı açıkça fark edip aç sisteme lanet mi edeceğiz?

Plak firmalarının medya partnerlerine dijital dosyalar göndermeye başlaması yeni bir olay değil, ancak bu formata geçiş yapanların son dönemlerde çoğunlukta olduğu fark ediliyor. CD satış grafiklerinin geçmişe oranla çok azaldığını biliyoruz, böyle giderse CD bitecektir. Dijital dosyaların yasal olarak türlü şekillerde nasıl satılabileceğinin tasarlandığı bir dönemdeyiz ve artık promo CD’ler bile dijital dosyalar haline getiriliyor. Velhasıl kelam materyal incelemenin yolu da değişmiş oluyor.

1 responses to “Plak firmaları dijitallendi!

Yorum bırakın